loading...

توصیه های من برای خرید ابزار

لیفتر مگنتی مگنت صنعتی و یا آهنربای صنعتی، به آهنربا های غول پیکری که قادر به جابجایی قطعات سنگین فلزی مانند تیر آهن ها، قالب ها، قطعات و… می باشد، مگنت صنعتی می گویند این مگنت ها با وزن بدنه

اصغر محمدی بازدید : 11 چهارشنبه 13 بهمن 1400 زمان : 15:00 نظرات (0)

لیفتر مگنتی

مگنت صنعتی و یا آهنربای صنعتی، به آهنربا های غول پیکری که قادر به جابجایی قطعات سنگین فلزی مانند تیر آهن ها، قالب ها، قطعات و… می باشد، مگنت صنعتی می گویند این مگنت ها با وزن بدنه پایین قادر به جابجایی آهن آلات بسیار سنگین می باشند به عبارتی این مگنت ها چندین برابر وزن خود را لیفت می کنند. در ادامه این مطلب اطلاعات کاملی در خصوص این مگنت ها به دست خواهید آورد.

مگنت ها از جمله ادوات لیفتینگ به شمار می روند که دارای طول عمر بسیار بالا می باشند، این مگنت ها به کمک ایجاد میدان مغناطیسی قادر به حمل قطعات فلزی می باشند، بر روی این مگنت ها یک اهرم تعبیه شده است که توسط آن میدان مغناطیسی قطع و یا وصل میگردد و عمل لیفتینگ انجام می شود و پس از اتمام کار با چرخش مجدد سوئیچ میدان مغناطیسی از بین رفته و جسم آزاد میشود.

لیفت مگ(مگنت دستی) دستگاهی است که از طریق نیروی مغناطیسی آهنرباهای دائمی که در آن تعبیه شده اند ، قادر است تا بدون جوش دادن قلاب و یا به کارگیری زنجیر یا تسمه قطعات سنگین آهنی را به راحتی و با اطمینان جابجا کند.

آهنرباهای به کار رفته در لیفت مگ از قویترین آهنرباهای دنیا می باشد.

وقتی نوبت به جابجایی وسایل سنگین می رسد ، لیفتر مگنتی آمازون (مغناطیسی) ما راهی هوشمندانه است. با استفاده از زنجیر محکم آنها می توانید آنها را به مکانیزم بالابری متصل کرده و به راحتی حرکت دهید.

یک شیار V شکل مناسب بر روی همه بالابرهای ما امکان نگهداری اشیای استوانه ای را نیز فراهم می کند ، به نفع ایمنی ، نیروی بالابری نامی نصف می شود تا اطمینان حاصل شود که اشیا به طور تصادفی آزاد نمی شوند.

لیفت مگ دارای اهرمی است که با چرخاندن آن در وضعیت آهنربایی ، نیروی مغناطیسی را در داخل قطعه برقرار کرده و این امکان را ایجاد می کند تا قطعه توسط جرثقیلی که لیفت مگ را بلند می کند ، جابجا شود. برای رها کردن قطعه کافیست دسته را چرخانده و در وضعیت غیرآهنربایی قرار داد. لیفت مگ نیازی به برق و یا شارژ شدن نداشته و می تواند بدون کم شدن قدرت جذب آن ، سالها در کارگاههای صنعتی به کار گرفته شود.

سبک بودن ، کاربرد آسان ، مکانیزم ساده ، سرعت بالا ، عدم نیاز به برق و باطری ، قدرت زیاد و از همه مهمتر ایمنی بالا از ویژگیهای این دستگاه می باشد.

کاربرد مگنت صنعتی ورق گیر

بالابرهای مغناطیسی ما معمولاً در کارخانه ها ، اسکله ها ، انبارها ، کارگاه های حمل و نقل یا مهندسی استفاده می شوند. آنها به عنوان بالابرهای ورق فولادی و برای جابجایی صفحات ، بلوک ها یا استوانه های فولادی به روشی ایمن استفاده می شوند.

عمده مصرف لیفت مگ در جابجایی قالبها ، قطعات سنگین فولادی ، قطعات آهنی تخت و گرد ، ورقهای فولادی ، صنایع برش ورق ، سازه های فلزی ، نصب و جابجایی مخازن کیت گاز سوز و... می باشد.

طول عمر مگنت صنعتی

این نوع بالابرهای مغناطیسی دائمی هرگز ضعیف نخواهند شد و عملکرد با دوام و مداوم را فراهم می کنند.پس خیالتان بابت طول عمر این لیفتر راحت باشد چرا که می توانید به صورت دایمی از آن استفاده کنید.

خرید ارزان ترین مگنت صنعتی

شما می توانید انواع لیفترهای مگنتی را در تناژ های مختلف از 100 کیلوگرم تا چندین تن را در برند های مختلفی همچون ویتال یا لیفتر یا محک و سامسنوگ خریداری نمایید.

مگنت

آهنربا درواقع جسمی است که بدون تماس با اجسام فلزی نیرویی به آن‌ها وارد می‌کند این نیرو که باعث جذب اجسام فلزی می‌شود و به نام نیروی مغناطیسی معروف است. همان‌طور که می‌دانید کره زمین یک نوع آهنربای بسیار بزرگ می‌باشد.

از آهنربا می‌توان در ساخت بسیار از اجسام استفاده کرد ازجمله این اجسام می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: در ساخت لوازم‌خانگی مانند؛ ماکروویوها و تلویزیون‌ها در لوازم خودرو مانند بوق و ساخت موتورهای الکتریکی، ضبط صوت و بلندگوها و همچنین برای ساخت قطب‌نما از آهنربا استفاده می‌شود.

لازم است که بدانید آهنرباها از دارای دو قطب منفی و مثبت می‌باشد که باعث به‌وجودآمدن جریان مغناطیسی می‌شود.

انواع مگنت

آهنربا یا مگنت‌ها انواع مختلفی دارند که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

1. فریت‌ها (SrFe2O3): این نوع از مگنت‌ها به مگنت‌های سرامیکی معروف هستند. فریت ها از آهنرباهای ارزان و رایج هستند که در موتورها و سنسورها مورداستفاده قرار می‌گیرند. از ویژگی‌های فریت ها می‌توان به خوردگی کم و قیمت کم آن‌ها اشاره کرد. فریت ها معمولاً به اشکال لوله‌ای و رینگی دیده می‌شوند.

2. ساماریم کبالت‌ها (SmCo): این نوع از مگنت‌ها از گران‌ترین آهنرباها می‌باشد که از آن در صنایع فضایی و پزشکی و همچنین ارتشی استفاده می‌شود. از ویژگی‌های ساماریم کبالت‌ها می‌توان به خوردگی کم و مقاومت دمایی پایین و پایداری زیاد اشاره کرد، همچنین ازجمله اشکال این نوع آهنربا بلوکی و دیسکی کمانی و رینگی می‌باشد.

3. نئودیمیم ها (NdFeBr): این نوع آهنربا که به آهنربای معدنی معروف است از سری آهنرباهای قوی و پرطرف‌دار است چرا که خصوصیات مغناطیسی بالاتری نسبت به سایر آهنرباها دارد و همچنین قیمت مناسب‌تری نسبت به دیگر آهنرباها دارد. از سری اشکال آهنربای نئودیمیم می‌توان به بلوکی، رینگی، کمانی و دیسکی اشاره کرد.

4. آلنیکوها (AlNiCo): این نوع از آهنرباها به علت خاصیت مغناطیسی کمتر و پسماند مغناطیسی که دارند کمتر از سایرین مورداستفاده قرار می‌گیرند. بااین‌حال آلنیکوها برخلاف ساماریم کبالت‌ها مقاومت دمایی بالایی دارند و آن‌ها را در اندازه‌گیری‌ها و نگهداری قطعات در کوره‌ها مورداستفاده قرار می‌دهند. از سری آهنرباهای آلنیکو که بسیار موردتوجه خریداران است می‌توان به آهنربای میله‌ای اشاره کرد.

ظرفیت حمل بار لیفتر مغناطیسی

مگنت صنعتی برای استفاده در صنعت با ظرفیت های گوناگونی تولید و روانه بازار می شوند، ظرفیت مگنت توسط تولید کننده مشخص میگردد، اما حداکثر ظرفیت مگنت به فلزی که قرار است توسط مگنت لیفت شود نیز بستگی دارد، هر چه سطج فلز صاف و یکدست باشد و ضخامت بیشتر داشته باشد ظرفیت مگنت بالاتر می رود و در مقابل اگر فلز دارای انحنا باشد ظرفیت مگنت کاهش میابد.

برای مثال اگر ظرفیت مگنتی 1 تن باشد اما فلز مورد نظر دارای انحنا باشد میتواند بسته به میزان انحنا ظرفیت مگنت تا 0.5 تن کاهش یابد.

در حالت کلی ظرفیت مگنت صنعتی به سه عامل بستگی خواهد داشت:

ظرفیت اسمی مگنت صنعتی

شکل و میزان تخت و مسطح بودن فلز

ضخامت فلز

برخی از مزیت ها و عیب های لیفتر مگنتی

مهمترین مزیت مگنت صنعتی قابلیت لیفت اجسام در حال حرکت می باشد، لذا اتصال آن به جسم مورد نظر بسیار آسان تر از جرثقیل می باشد و زمان کمتری هم نیاز دارد،

همچنین حمل اجسام با وزن چند تنی تا چندیدن برابر وزن خود دستگاه نیز از مزایای آنهاست، اما این مگنت ها تنها قادر به حمل اجسام فلزی می باشند که توسط نیروی مغناطیسی جذب میشوند و دیگر اجسام را نمیتوانند حمل کنند، که این مورد از معایب آنها به حساب می آید.

قیمت مگنت صنعتی ورق گیر

مگنت های موجود در بازار ایران اغلب ساخت کشور چین می باشند و از نظر قیمتی هم بستگی به توان و ظرفیت مگنت قیمت ها تفاوت می کند و در حالت کلی از جرثقیل های برقی قیمت مقرون به صرفه تری دارند و از جرثقیل های دستی گرانتر می باشند، مشتریان عزیز می توانند این مگنت ها را با بهترین قیمت و کیفیت از بلک ابزار تهیه نمایند.

منبع: https://b2n.ir/t11073

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • مطالب
    آرشیو
  • 1400
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 49
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 12
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 57
  • بازدید ماه : 94
  • بازدید سال : 406
  • بازدید کلی : 1,367